Minnen från Danmark!

Här är bilderna från Danmark som jag var i till i juli. Nu är min kamera hemma igen och mår bra.



Här kommer vi på kvällen till Fredrikshamn


image48



Vårt hotell


image64

Vy från hotellrummet.

image49


Kolla vilken härlig reklam på husväggen!! Jämför med fotot från mariehamn som finns under kategori utomhus... Häftigt!

image50



Ett underbart hus någonstans i Fredrikshamn där grabbarna spelade fotis.

image51


Några bilder från underbara Skagen! Tyvärr kommer ju inte utsikten och ljuset till sin rätt men njut i alla fall!!

image52


Jag plockade hem stenar och tog hem sand som minne. Nu har jag letat mig tokig efter stora glas ljuslyktor som man kan sätta sand i bottenoch sedan ljus i sanden.

Sådana finns inte i Mariehamn...suck. VILL HA ! ! ! Ångrar att jag inte köpte sådana i Fredrikshamn, där fanns det i olika storlekar och modeller.

image54


image55




image56


Här är min favoritbutik i stan, FrØken Honning. Mysig och massvis av härliga saker, jag kunde ha köpt
hela butiken.

image57



image58


Fåglarna i mitten köpte jag!

image61


Det här jag fyndade på resan! Ljusstakarna kostade bara 10 DKK st. Alltså endast 1,40 EUR ! !
Två lavendelpåsar och förståss lavendel. Fåglarna är hur fina som helst.
En liten skål man t ex kan ha salt i, eller varför inte ringar på toaletten...

Dessutom köpte jag en massa kryddor, allt från chili till himalayasalt. Påsarna kostade 10 DKK. Det var billigt!

Nu har jag som mål att sy egna lavendelpåsar med något litet broderi.

image60


Min fotiskille!

image62



Här är ett kul foto på mig och min rumskompis Monica!
Skål ! ! !

image63

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0