Får jag fresta med en drink?

När jag var i studier i Helsingfors, hände det att vi drack Frozen Strawberry Margarita till efterrätt när vi var ut och äta med gänget.

Därför tänkte jag att det är roligare att sätt hit ett recept på den drinken istället för något glögg recept - som alla andra har.

Prova på denna om ni inte redan gjort det. Jag säger mmmmmmmmm...och dubbla, tredubbla eller femtiodubbla det :)

image212
(bilden kommer från istockphoto.com)


Frozen Strawberry Margarita

4,5 cl tequila
2 cl cointreau
5-6 jordgubbar
saften från en lime eller citron
3 dl krossade isbitar
ev jordgubbslikör
1 tsk socker

Mixa ingredienserna. Häll upp drinken i ett Margarita/coctailglas och servera!

Receptet har jag fått av en vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0