Lite om mig själv...

Jag är 43 år, bor i Mariehamn med tre grabbar som är 19, 16 och 14. Mitt arbete går mest ut på att "vända papper och sitta vid datorn"  som motvikt till det, behövs ju lite kreativt när jag kommer hem. Jg har alltid tyckt om att vara kreativ. När jag var ung virkade jag massvis med dukar, stickade tröjor o sånt.

När jag fick barn, stickade jag förståss massor och sydde alla deras mjukisdräkter. Det var skitskoj. Det gick ju så fort när det var så små stycken att sy ihop. Nästa projekt var ju eterneller....vem har inte sysslat med sådant???

Följande blev att gipsa. Där föll jag pladask och fixade massor, stöpte, målade och njööt. Jag kunde sitta hur länge som helst med en pytte liten gips gunghäst och måla alla småa detaljer, som sedan blev ett  julgranspynt. Och jag stöpte änglar i parti och minut...härliga tider ...

Efter det har mycket hänt i mitt liv, jag har brutit upp ur ett förhållande och börjat på nytt med allt vad det innebär. Både tufft och härligt om vartannat har det varit. Men jag är en tuff brud som aldrig ger upp och när jag ser mina killar idag är de världens mysigaste!! Jag har lyckats!! :)

Jag började fundera  vad jag egentligen vill göra för kreativt. Sökte med ljus och lykta överallt tills det här med stämpling dök upp hos mig. Tack vare Mari!  Hennes syster är min f d svägerska och hon gav ett presentkort till en stämplingskurs som Mari höll. Jag tror att det så det började.

I alla fall blev jag eld och lågor!!! Nu skulle det stämplas - och jag var till panduro och handlade massor! Det här  hände för ett par år sedan när det inte var så många ännu som gjorde kort o sånt. Nu har det exploderat med scrapbooking m m ....

Min önskan är att få mera tid för min hobby, ofta är det mycket att göra hemma, Det ska handlas, förberedas middagar, promeneras osv. Så jag orkar inte så mycket som jag skulle vilja...tyvärr..

Förresten....det här är jag :)

image45

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0