1 maj - och ett fynd................................

Idag har det firats 1 maj i Mariehamn. Den traditionella Lions loppmarknaden på stan har krympt från tidigare år. Tråkigt men ändå kul att gå runt och träffa människor och se vad som finns.

Jag hittade en sk venetiansk mask men tyckte att den blev för dyr - om man nu kan kalla att det är dyrt på en "flea market" i alla fall stod det två karlar runt mig och bjöd bara värrre och jag lät en av herrarna köpa den. Kanske jag borde köpt den men min plånbok skrek nej.. .. ...

Jag gick vidare och kollade på böcker och hittade en fin bok för några euro. En venetiansk konstbok, den köpte jag. Den är full med vackra sidor av etsningar som tar andan av mig och jag såg möjligheterna att göra fina kuvert av dem. Men först tänkte jag att det är bäst att googla och se om den är värd någonting. Döm om min förvåning när jag såg att den är värd ca 100 euro och är bara tryckt i 600 ex. Mitt exemplar har nummer 513!

Så vad ska jag göra nu?

Jag har märkt att jag har många besökare på min sida men det är väldigt få som lämnar en kommentar. Jag vill gärna höra just din åsikt vad jag ska göra med min skatt.

Sunshine!

Kommentarer
Postat av: idaskida

jag vet!! först kopierar du några sidor som du kan göra kuvert av och sen säljer du boken dyrt på ebay;);)

2008-05-02 @ 10:19:06
Postat av: M

om du älskar boken - håll den, om någon annan älskar den mer - sälj den - dyrt! ;)

2008-05-05 @ 23:21:31
Postat av: Systeryster

Jaha, det liggs på latsidan och uppdateras int nån
blogg, nej nu! Järntabletter och spikar sen är systeryster på G igen!!
PussPuss Kram

2008-05-09 @ 15:30:24
Postat av: Brittmarie

Sälj den till högstbjudande
Kram

2008-05-15 @ 21:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0