Blåbärsmuffins från tasteline




image47
Dessa bakade jag härom kvällen. De är jätte goda! Jag älskar muffins! Tyvärr bakar jag sådana allt för sällan.
Oftast blir det matbröd men inte ens det har jag gjort på länge. Just nu är det för varmt för att baka. Bara hösten kommer
brukar det bli roligt med mat-och-bakpyssel igen!


ingredienser:
  Receptet är för port.    
0,5 l

vetemjöl
1,5 tsk

bakpulver
1 krm

salt
125 g

osaltat smör
2,5 dl

farinsocker
2 st

ägg, stora
1 tsk

vaniljsocker
1,25 dl

standardmjölk
3,75 dl

blåbär, färska
Typ av rätt:
Tillagningstid:21-50 min

Önskemål:
Huvudingrediens:
Ursprung:
Tillagning:

1. Sätt ugnen på 200 grader. Klä 12 muffinsformar med papper. Rör samman mjöl, bakpulver och salt, ställ åt sidan så länge.

2. Vispa socker och smör vitt och pösigt med elvisp på hög hastighet, ca 2 minuter. Tillsätt äggen ett i taget under vispning. Tillsätt vaniljsocker och mjölk. Stäng av elvispen. Vänd försiktigt ner de torra ingredienserna och bären.

3. Fördela smeten i muffinsformarna så att de är fyllda till ca två tredjedelar. Grädda i ca 18-20 minuter tills smeten stelnat. Servera dem varma eller ljumna.




Kommentarer
Postat av: krumeluran

ingen aning,jag har också fått kommentarer som inte ärgodkända av blogg, och jag får inte bort dem eller kan ändra, undrar vad det beror på??
det ärhelt ok med sampackning för min del
Kram
Katarina

2007-08-09 @ 20:24:17
URL: http://www.krumelurans.blogg.se
Postat av: Lily

Hej! Tusen tack för den fina kommentaren i min gästbok. *glad* Så klart får du länka - det är ju en ära!
Nu har jag kikat runt i din blogg och du har så mycket fint här: vackra loppisfynd, härliga layouter och dessutom recept på goda muffins! ;-) Fastnade totalt för din layout Vem är jag? och har lagt den i listan för att scraplifta. Den är så vacker!
Kram från Marie

2007-08-14 @ 08:59:43
URL: http://marie.robe.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0