En trädgårdsbok!

Inspirerad av min vän Mari som gjorde en fröbok härom veckan, fixade jag till en trädgårdsbok i storlek A5.

Pärmarna är gjorda av en blommig tapet (tack gode gud för tapetböcker!) och på insidan, en skatt jag hittade för nån vecka sedan på Emmaus, alltså sidor ur en gammal kassabok!





Jag valde att lägga en rosa "pärm" innan för den riktiga pärmen, det som inte syns är att det oxå finns ett plastblad ur en gammal dermoshop kalender, bara för att "lyfta" den rosa "pärmen".




Jag valde turkosa mellanblad som jag stämplat och skrivit olika trädgårds-citat på, tack gode gud för min gamla skrivmaskin.
Sedan valde jag lätt gula blad som jag lät vara helt "rena" utan vare sig rader eller stämplar. Där kan mottagaren skriva, notera, skissa precis hur hon vill....

Här kommer några exempel på mina mellanblad....













Bakom varje mellanblad satte jag en ficka med en fröpåse och en stämpel som mottagaren kan skriva det hon vill skriva om just den fröpåsen. Kanske hur bra lavendeln blommade...eller nåt.

Det finns oxå plastfickor som jag inte fotat.



Stämplarna kommer från Prima Marketing och  Autumn Leaves. Färg från Brilliance; Coffe bean, Encore; honeydew och satin rose. Förpåsarna från Sparhallen. Ringarna från 7 Gypsies. Band från lite här och lite där....

Nu kan mottagaren fylla på på med bl.a egna foton och torkade blommor i plastfickorna!

Kommentarer
Postat av: Anonym



HEJ, snart får du öppna en butik för alla de fina grejerna du gör!



karmix Sari

2009-04-02 @ 19:37:11
Postat av: Anonym

Jippi - oj va fin! Jättekul att du också gjort en!

2009-04-13 @ 19:16:40
URL: http://saxolim.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0