Blommor och blommor...

Kom ihåg att rösta!! Det gjorde jag i fredags! Heja Britt Lundberg! Vi ålänningar vill ha en röst i Bryssel! En sakkunnig kvinna!

Tog in den första buketten med syrener idag. De doftar så gott!

Jag har äntligen fått nästan alla fönster tvättade idag. Nu kan man äntligen se ut igen.
Där jag bor, kör bilar från färjan hela tiden och det känns som och Birka Paradise, ett stenkast bort, spyr ut en massa svart rök som spoilerar mina fönster. Men ett tag framöver, ser jag Esplanaden och det gröna huset på min gård, riktigt bra, faktiskt.

Våren är fantastisk från mitt köksfönster, jag ser Espen, där nya blommor kommer fram alla dagar. Alla skillor o vårblommor har nu  blommat ut men nu har lindarna äntligen fått sina blad och marken är täckt med grönt gräs. Mariehamn, de tusende lindarnas stad! Nu är sommaren här! Välkommen!





Mina älskade olivträd har överlevt vintern i min lägenhet. Jag trodde ett tag att de skulle dö, eftersom de tappade massor av blad och fick leva ovanför mina element. Men vad gör man när man inte har en svalare plats att ställa dem under vintern. Nu börjar de ta sig igen och en massa nya blad har spruckit ut!
De har idag fått flytta ut på min balkong.Jag vet inte hur man ska sköta dem men jag tar det på känsla :) och kanske, kanske de puffar till sig lite under sommaren.





Därmot vet jag inte vad jag ska gör med de tolv apostlar som växer mig ur huset! Man kan inte få livet av dem i alla fall...hur jag än försökt...lite blödig blir jag ändock, vatten måste de ju få men de ynglar av sig med långa skott och växer sig ur krukorna mest hela tiden! Egentligen har jag ingen plats för dessa blommor, men jag kan ju inte slänga dem heller! Här är de nyduschade och - glada...




Sen har jag ett problem!

Min son jobbar som Byggare-Bob och kommit hem med sina arbetskläder som ska tvättas...men ...men...de är allt för skitiga för att slänga i maskin!
Vad gör man?? Tips mottages med tacksamhet.....





Till sist....

..min kära bortgångna brors Madonna är nu såld!

Den fina båten far till Rosala, Kimito, till ett nytt hem! Hoppas att du Tage, någonstans där du finns idag, att du förstår... din ögonsten hittat ett bra hem.

Fotot är taget i juli 08. En period jag helst inte skulle önskat funnits i vår älskade familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0