Helg! och...kram

Det är lördag igen, vart tar alla dagar vägen? Idag vaknade jag vid tio och hann bara äta frukost då det pipade till på min mobil "hej, vad gör ni, kan vi komma och gratta dig några dagar försent kl 13?"  Mitt svar "givetvis, välkomna!"
Tårta och kaffe och en trevlig pratstund med några ur min sk extended family.

Sedan var det dags att gå ner på stan en sväng. Handla lite middagsmat och gå runt och titta lite i affärerna och slänga några ord här och några ord där till jäktade vänner och bekanta som skyndade sig att julhandla.
Vi igen, släntrade bara sakta mak fram på vår promenadgata i vår lilla stad och hade inga tankar på att köpa julklappar. Maten köptes och bars hem med någorlunda tunga steg. Jag bor nästan mitt i stan men ibland känns det långt att gå när matkassarna väger..

Min goda vännina T ringde och tyckte att vi ska sammanstråla senare ikväll ute i vimlet och det lät helt trevligt. Medan vi åt middag ringde våra goda vänner från landsbygden och ville så gärna bjuda på glögg ikväll, vi tackade men avböjde, tyvärr. Ibland borde man kunna klona sig.

Tacos stod vår matsedel  i kväll, så enkelt men ack så gott. Vad som händer ikväll står skrivet i stjärnorna. Men en sak vet jag, Kevin kommer hem sent i kväll från sin resa.
Välkommen hem!

Förresten en viktig sak:

Jag utmanar er alla att krama era nära och kära. Krama din granne, din arbetskompis, din vän, ditt ex, den du råkar möta på gatan....

EN STOOOR BAMSE KRAM JUST TILL   -   DIG  !

Kommentarer
Postat av: titti

kramar tillbaka

2007-12-08 @ 19:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0