Ouu I am back home!

Landade för ett par timmar sedan på vår pytteflygplats! Jag har varit i Helsingfors för sista gången i studiesyfte!
Min vän hämtade mig och välkomnade mig med tre röda rosor. Visst var det gulligt :)

Efter 4 dagars intensiva studier och ett tent svår som sju svåra år är jag någorlunda stabil. Har ni någon gång varit med om att det är total blackout när man får tenten framför sig? Då vet ni vad jag menar...

Eftersom mitt studiespråk är - finska är det inte så lätt att alltid hänga med. Den här gången läste vi lagtexter och det var sååå svårt! Nu håller jag tummarna att jag klarade tenten...återkommer om den saken. Vi har två tenter som vi inte ännu fått bedömning för.. *hjälp* men jag är glad bara jag klarar mig igenom.....

Vi var hela gänget ut och åt på den bästa restaurangen i Helsingfors. Maten var underbar och vi hade det gemytligt. Jag o min vänninna, oxå från åland, tackade alla våra studiekamrater för att de accepterat oss med vår knaggliga finska, och verkligen tagit oss till deras hjärta. De var så gulliga och sa att vi utvecklat vår finska jätte mycket dessa två år. Då blir man ju  rörd :) Och visst, de har rätt, nu vågar man prata fast det inte alltid blir rätt.

Nu har vi "bara" en fördjupad uppgift och ett slutarbete att göra + lite övrigt....sen är det OVER!!!

Sunshine på er alla - fast det regnar hur mycket som helst i kväll.......................................................................................

Kommentarer
Postat av: smirr

moimoi! Ha en skön kväll!! ;-)

2007-10-18 @ 16:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0