Nya kort!

Igår blev jag ivrig o tillverkade några "måsta-på-kort". Tycker att det är rätt kul att ge ett kort ibland till någon bara för att man tycker om just den personen. Det märkliga är att om någon t ex fyller år, måste jag just då laga ett kort och inte ta något ur min samling. Jag utgår alltid från personlighet osv. Jag har en hel del kort som jag ju ser "alla dagar" och som jag sedan tycker är lite "slitna" bara för att jag sett dem så mycket. Dessutom ändras ju stilen oxå...

I morse steg jag upp rätt tidigt, fyllde tvättmaskinen och kunde sedan krypa ner i min varma säng igen. Jag läser med stor iver en sådan där härligt romantisk bok som man ibland bara behöver. Det började förra söndagen när filmen kom på Canalplus, the mermaid chair med Kim Basinger och jag råkade förståss missa slutet. Jag var på bibban i tisdags och då fick jag syn på boken, jungfrutronen på 7-dagars lånehyllan. Vips hade jag lånat den och nu avnjuter jag den med stor iver..riktigt skönt att mysa med en bok ibland.

När jag skulle cykla till stan idag, märkte jag att flaggan vid vårt hus är på halv stång. Så någon av mina grannar har gått bort. Tråkigt men tyvärr är livet sånt. Sänder iaf goda tankar till släktingarna.

Sedan gjorde jag några kort till när jag kom hem. Gillar stilrena kort OM det inte är frågan om mix-media där jag verkligen går igång.. :*

image251

Det här kortet är till Yvonne som nu lämnar Åland för nya utmaningar i Sverige! Jag önskar henne all lycka med hennes nya liv! Förresten det här är mina nya underbara stämplar...


image244

Det här kortet är till Carola på mitt jobb som just fyllt år och kommit hem från Kap Verde igår. Hon ska få det på måndag. Grattis vännen!



image252

image253

Ida blev faster idag, lördag och då for Toffe och hon till BB för att hälsa på babyn och vips kom detta kort till användning...fast det är ju inte ett "välkommen-till-världen-kort" men det är ju tanken som räknas. Mamman och pappan  blev glada i alla fall.

image254

Bakgrunden är en ny tapet!

image255

Det här sista kortet är ett experiment. Jag har stämplat på en tapet och chalkat olika färger på fåglarna. Tycker det blev riktigt nice, faktiskt. Tyvärr syns det inte så bra att jag chalkat med rött, grönt och blått.

Ha en trevlig helg, för det ska jag ha!
Sunshine!

Kommentarer
Postat av: Sari

Haloj! Va ´fina underbara kort du lagat igen. Helt rätt inställning att få inperation som kommer från allt runt omkring oss. Våren är här, underbara 10+ grader! mmmmmmmmmmm
Synd att jag inte kunna vara med igår, men vi tar det någon annangång! Kram Sari

2008-02-24 @ 12:26:15
URL: http://godahaxan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0