"Hasse" från Tyskland

Idag var jag i mitt förråd och skulle ordna där lite. Jag började plocka ut lite lådor och ur en av lådorna  föll ett gammalt brev. Jag satte mig ner och läste det  med stor iver och mindes plötsligt  min kära brevvän "Hasse från Polling" som jag började brevväxla med år 1982 ( jag är inte riktigt säker på vilket år det var).  Brevet är troligtvis från 1989 eftersom jag tydligen hade skickat julkort och skrivit om min första son.

Med intresse läste jag om hur hans liv såg ut just då. Hur han åkt med sin motorcykel till Sri Lanka och funderade på att jobba där ett tag, därpå följande sommar. Att han just träffat en tjej som han gillade. Om hans krog-rundor och alla hans frågor och tankar om framtiden...

Han skriver också och undrar om jag tror att vi ska ses någon gång. Han avslutar brevet  med att han tänker på mig idag, i morgon, i övermorgon och - alltid! Det tycker jag är lite gulligt när jag läser det så här många år efteråt.

Jag kunde förståss inte fortsätta att städa förrådet, det får vänta. Nu måste jag kolla upp den här killen på nätet. Efter lite olika försök hittar jag äntligen hans namn och märker att han t o m gift sig med tjejen han skriver om i sitt brev till mig. Det är otroligt att bara genom att klicka en gång, ser jag t o m huset där han bor! Visst är det fantastiskt i cyber-världen?!

Nu har jag hans adress och funderar på att svara på alla de många frågor han skrev i brevet. Skall jag göra det? Vad tycker ni? Förstås vill jag ju inte inkräkta på hans liv men det kunde ju vara trevligt att få veta hur hans liv gestaltat sig.
Please, lämna en kommentar.

Kommentarer
Postat av: Sari

Klart du kan höra av dig, berätta hur livet är och hur han har det med sin fru och barn? Eller?
Doooo it!

Kramixxx )

2008-03-06 @ 12:53:06
Postat av: m

skriv människa och skicka ett av dina vackra kort
vilken härlig story - suveränt roligt - hur glad skulle du bli om du hörde av honom?

2008-03-09 @ 11:58:57
Postat av: BM

Tveksamt........
Kram

2008-03-12 @ 17:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0