Uppsala

I fredags blev jag sjuk och gick hem från jobbet. Vi hade planerat att sticka till Uppsala på lördagen och med viss tvekan gjorde vi det i alla fall fast jag inte riktigt kände mig frisk.Ångrar inte att vi for! Vi hade så mycket att göra att vi nästan missade båten.

Vi började hos In My Carport, Marias butik som ligger i ett mysigt bostadområde och precis som namnet säger i ett garage. Hon hade butiken full med massor av fina saker. Jag köpte en hel del mysiga saker därifrån. Jag har länge velat ha ett skärbräde i porslin, ett sånt kom med hem, en madonna och två quiltade täcken och lite annat smått och gott. Maria är en jätte trevlig och öppnade butiken bara för mig eftersom vi kom en sådan lördag hon annars skulle haft stängt.
En helt fantastiskt mysig butik som har just sådana där härliga saker jag gillar.... Dit kommer jag att åka igen!

Det är givet att man även besöker IKEA, alltid kul att titta och hitta där. Jag köpte en skrivbordslampa och kollade på allt möjligt.
Vi hann även med att handla lite käk, sedan var det att tuta och köra till båten. Ska försöka vid tillfälle visa lite bilder på mina inköp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0