Art, mera art

Jag har inte städat och jag har inte promenerat i helgen MEN jag har skapat...en massa.

Först ut  igår morse kom jag på att jag behöver en liten anteckningsbok eller något liknande som jag kan ha i min handväska och då slog det mig att jag gör en som kan användas till mat-shopping-lista.

Skit enkla att göra av tapet och vanligt kopieringspapper. De kan göras i olika modeller, storlekar osv...






Jag var till Ulrika på Paletten och köpte några acrylfärger, som jag ville testa som bakgrund på mina tavlor.
Jag blev helvild! YESS!!


Nu vill jag visa lite bättre närbilder från min bird&bird som jag visat tidigare i veckan.








Välkommen på en liten mini-visning.           Notera -igen- att de ser bättre ut i verkligheten!

Kom gärna med feed-back, please



Först ut är  Mr Papillon, som kom till i fredags kväll..



...som på lördagen fick en ram :)
gissa vad? Jo en pärm från en bok! Återanvändning är en dygd....



Vingarna är av spets, klänningen samt armar&ben, kommer från en katalog och han är ett gammalt foto.




Mom, the Lady-bird
Alla mina stommarna är faktiskt bara kartong från olika lådor, jag tycker det blir så fint mönster som passar in på mina alster. Som du ser syns det tydliga ränder.








Candy-house

Ett ljuvligt gammalt fotografi på ett syskonpar som fick flytta in o godis-huset ;) De har ett övervakande öga från Han där uppe.






Till sist...mitt stora projekt som jag planerat redan från hösten men först i lördags morse föll alla bitar på plats.

Bird-in-Prison

Jag har återanvänt (igen..) en tjock styrox-bit, frigolit heter det visst i Sverige. Jag började med att täcka hela biten med tapet, tack gode gud för tapet böcker... Sedan målade jag och dutta samtidigt dit lite olika papper, Stämplade i våt akryl färg. Stämplade oxå med mina vanliga stämpelfärger. Buren är en gammal ljus-stake som jag helt enkelt breaka sönder.  Runt kanten limmade jag spets. Pippin är ur en fågelbok. Stackarn sjunger för brinnkära livet...och vill UT..
Inget bra ljus idag för fotografering..











Kommentarer
Postat av: mari

Ljuvligt, ljuvligt och ännu mera ljuvligt! Särskilt den i buren. Woeeeew!

2009-02-23 @ 17:48:50
URL: http://saxolim.wordpress.com/wordpress.com
Postat av: Brittmarie

Shopping list - en mycket bra ide.

Kram

BM

2009-02-24 @ 21:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0