Känner mig friskare....och lite nytt till hemmet...

Efter en hel veckas flunssa är jag på benen igen och jag tror att livet håller på att återvända. Hostan är dock kvar men den kanske också ger sig så småningom.
Jag har inte bloggat på evigheter,  jag har varken haft lust, inspiration eller ork att titta in och uppgradera vad som hänt.

I fredags var jag runt stan, t o m ut till möbel- och byggreturen. Där fanns egentligen inget jag ville ha utom ett fönster men jag köpte det inte - för det första- hade de skrapat bort all målfärg, det var ju synd. - för det andra - var i all sin dar skulle jag ha rum med det??? Ögonen vill ha, och jag vet hur fint jag skulle fixa det....men som sagt, jag köpte det inte.

Jag åkte förståss via Emmaus och där köpte jag två vita lakan med spets och brodyr. Jag köper alltid gamla lakan med handgjorda spetsar om jag hittar. De var gula inte så värst fräscha men efter att de genomgått en tvätt, är de hur fina som helst. Jag har ett par likadana som överkast på min soffa. Fräscht och hemtrevligt!

Dessutom köpte jag en hög med eucalyptus som jag gjorde kransar av. De doftade gudomligt gott medan jag arbetade med dem.  Två av dem hängde jag på mitt fina vita skåp. Enkrans hängde jag i köksfönstret. En skall en kär vän få....sen får jag se vad som händer med resten....

   







Vid jultiden sålde Cityblommor ut alla blommor och grunkor inför sin renovering. Jag hängde på låset den lördagen och köpte två härliga olivträd. Jag har i många år längtat efter sådana men aldrig kommit mig för att köpa, Äntligen har oxå lilla jag två träd!




Jag känner att våren håller på att  snart, snart komma och det gör mig som vanligt, lite prillig och då vill jag börja inreda ändra hemma. Jag har redan projekt Målning som ska bli numre uno när det blir vår o varmt. Dessutom funderar jag starkt på att flytta...ja, suck jag blir knäsvag när jag tänker på det men jag M Å S T E....

Kommentarer
Postat av: krumeluran

oj oj, jag kan säga att MIRO flyttsrevice är helt ok i pris och de är snabba, de flyttade vårt bohag på en dag och då var det pianon och annat stort inblandat :) och behövcer du flyttlådor så har vi säkert 15 tomma stora lådor i garaget du kan få :)



ska vi lyckas få ihop ett möte tillsist??

KRam

Katarina

2009-01-23 @ 14:50:04
URL: http://www.krumeluran.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0