Vinterfoton...

Jag ville ut och fota lite vinterfoton förra söndagen och hittade stället nere i sjökvarteret. Isen låg fin på vattnet och folk promenerade där långt ute. Själv är jag lite försiktig att gå ut på isen ännu. Jag har stor respekt och  vill veta hur tjock och säker den är innan jag sätter ner foten på den.

Här kommer några foton. Det är förståss jätte svårt att välja ut tre foton av de jag lägger upp här. Alla har något vackert och estetiskt över sig men jag måste ju välja och då får det bli de tre  första som blir mina tävlingsbidrag hos Pernilla.


Bidrag nr 1. Vilket skimmer, allting går ju  i blått! Härligt hur naturen kan ändra färg.




Bidrag nr 2. Jag är barnsligt förtjust i dörrar och portar...Märk att det trärena finns i många olika nyanser,  såå vackert!




Bidrag 3. Ett vackert stilleben som jag inte kunde motstå...det klar röda mot det gnistrande vita och lite rost och lite trä...härlig kombination.




Så juligt! Underbar dörr!




Båthus har sin charm....





Några pålar i isen kan göra sig bra på bild, eller hur?




Mera dörrar....


 i rött...




Trärent....




En växt i snön fånga mitt öga.




Och till sist....den fula postlådan....som jag inte ville lämna ofotad....


Kommentarer
Postat av: ida

fina bilder! jag måste nog också ta mig dit och fotografera:)

2009-01-18 @ 21:10:40
URL: http://idasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0